@AvihayDei פאשניסטה מבוקש בעולם האופנה, טרנדולוג יחיד בתחומו.
הקשר בין אופנה לאמנות הוא קשר די ישיר – שניהם סובבים סביב אותו התחום ומשתלבים באופן ברור. בואו לקרוא על החיבור ביניהם ועל היחסים בין מעצבי האופנה לאמנים.
אנדי וורהול אמר פעם “אופנה היא יותר אומנות מאשר אומנות”.
שניהם סובבים סביב אותו התחום והעולמות קשורים לנצח בקשר מהותי.
מ-Raf Simons ימין בבית האופנה DIOR, סטרלינג רובי(sterling ruby) ,ו-Virgil Abloh ועד SAINT LAURENT ווינסנט ואן גוך – היחסים בין מעצבי אופנה ואמנים תמיד היו בולטים.
כדי לייצא סגנונות מקוריים, מעצבי האופנה מאמצים את עולם האומנות ויוצרים יצירות בקנה מידה רחב יותר מבעבר.

שני העולמות חולקים גשר המחבר בניהם ושניהם מושרשים עמוק בביטוי עצמי.
מעצבי אופנה כמו קף סימונס, וולטר ואן ביירנדונק ודריס ואן נוטן, שמוגדרים כמעצבי האופנה הגדולים בדורנו, פנו אף הם לאמנים כדי להעביר את הקשרים וקווי העלילה שהם פשוט לא יכלו לספר באמצעות הבגדים.
מותגי אופנה יוקרתיים שיתפו פעולה גם הם עם אומנים מאז ומתמיד.
מ HELMUT LANG ו-וויליאים תומאס ועד לשיתוף פעולה הנועז של סלבדור דאלי עם אלזה סקיאפרלי, שנחשבת לזו שהמציאה את שיתוף הפעולה האופנתי – אומנותי כפי שאנחנו מכירים אותו היום.

עולם האומנות סיפק השראה חסרת גבולות ליצרני האופנה ונותן להם הסתכלות שונה ועדשה חדשה חדשה שדרכה הם יצאו קולקציות יוצאות דופן.
כשרף סימונס רצה לעצב את קולקציית הוט קוטור הראשונה שלו עבור דיור, הוא פנה לאומנות של סטרלינג רובי כדי לקבל השראה.
הוא יצר אוסף בולט של יצירות קוטור המשתמשות בהדפסים של האמן ומערכת היחיסים בין השניים מסמנת שורה ארוכה של שיתופי פעולה שבאו לאחריה וקיבלו ממנה השראה לחיבור בין מעצבי אופנה מובילים לאומנים עם שמות בולטים בעולם האומנות.
כיום, האופנה והאומנות ממשיכות להיות בשיאן באקלים האופנתי והדוגמא הטובה ביותר היא וירג’יל אבלה המנוח, ששימש כקראייטיב דירקטוק של לואי ויטון ואוף ווייט.
למדנו שאי אפשר להמעיט בהשפעה של עולם האומנות על מעצבי אופנה, אך המצב גם הפוך, שכן מעצבי אופנה מוכרים נחשבים לשחקנים גדולים בעולם האומנות כאספנים, או כאמנים מתחילים בעצמם.
הלמוט לאנג, כמו קנזו, פנה בשלב מאוחר בקריירה שלו לאומנות הפיסול ואי אפשר לשכוח את וירג’יל אבלה שקיבל השראה מהאמן החלוצי של תנועת הדאדא, מרסל דושאן, כדי ליצור את תערוכתו המפורסמת “Figures of speech”.

הערבוב בין שני התחומים, בצירוף קמפיינים, שואו ביזנס ונוכחות רבה של סלבריטאים, הביאו לפופולריות גם ליוצרי האופנה וגם לאומנים עצמם וכתוצאה מכך ממריצים את העולמות לעבוד בשיתוף.
אין ספק שנמשיך לראות את המגמה פורחת ומעצבי אופנה רבים נוספים פונים לאמונות כשהם מחפשים את ההשראה שלהם.
מותגים כמו לואי ויטון, פראדה והרמס אף מזמינים יצירות מאמנים מבוססים ומתפתחים גם כן כדי ליצור את הקולקציות שנראה בעתיד הקרוב והרחוק.
אופנה ואמנות תמיד יעבוד יד ביד והחיבור בניהם אף יגדל ויתפתח עם השנים.

הסיגריות גורמות למחלות ולמוות בטרם עת
משרד הבריאות